شرکت توسعه فرا دانش آی تک

رسیدن به موفقیت و رشد را از طریق تولید محصولات در سطح استانداردهای جهانی دنبال می نماید و نسبت به محصولی که تولید می‌نماییم پاسخگو می‌باشیم.

شرکت توسعه فرا دانش آی تک

رسیدن به موفقیت و رشد را از طریق تولید محصولات در سطح استانداردهای جهانی دنبال می نماید و نسبت به محصولی که تولید می‌نماییم پاسخگو می‌باشیم.

شرکت توسعه فرا دانش آی تک با توجه به شناخت مناسب از مجموعه های صنعتی کشور به جهت رفع نیاز های جامعه، فعالیت خود را از سال 1395با چهار راهبرد اساسی ذیل شروع نموده است:

– استراتژی کسب وکار ما: فقط کیفیت می باشد.
– نوآوری: ما کاری را که دیگران انجام میدهند به آن شیوه انجام نمی دهیم.
– مشتری: مشتری شریک تجاری ما می باشد.
– ارزان سازی: ما قادریم با نوآوری، شبکه سازی و کاهش هزینه های سربار، محصول و خدمات خود را باکیفیت جهانی و قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار دهیم

ما باور داریم

ما تیمی متشکل از افراد متخصص هستیم که، بهره‌گیری از‌‌ تکنولوژی روز رویکرد اساسی ما می‌باشد، کار تیمی را خوب می‌شناسیم و برای داشتن بهترین تیم اصول شش گانه زیر را دنبال می نماییم:
– کیفیت
– رشد
– مشتری محوری
– شفافیت
– گسترش دانش
– توجه و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی

ما باور رسیدن به موفقیت و رشد را از طریق تولید محصولات در سطح استاندارد های جهانی دنبال می نماییم.
ما شفافیت و احترام را در ارتباطات و فعالیت‌هایمان را سرلوحه خود قرار داده تا حرکتی هماهنگ در بستری آرام، بین همه‌ی اعضاء و زیرمجموعه‌ها‌ اتفاق بیفتد.
ما تلاش می‌نماییم که سطح تکنولوژی در ایران را با نوآوری و خلاقیت بهبود بخشیم.
ما نسبت به محصولی که تولید می‌نماییم پاسخگو می‌باشیم.

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۲۶ ب.ظ

بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای

مراحل تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای که امروزه استفاده از آن در اماکن مختلف مانند مدارس، ادارات، آموزشگاه‌ ها و … بسیار زیاد شده است، بر اساس یک سری اصول و فرایندهای خاص در کارخانجات انجام می شود. اگر مراحل و روش‌ های تولید وایت برد شیشه‌ ای به درستی و طبق استانداردهای لازم صورت بگیرد، گلس برد حاصل شده کیفیت بالایی خواهد داشت. اگر علاقه‌ مند به آشنایی با تولید گلس برد هستید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای از ابتدا تا انتها بپردازیم.

 

بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای

تولید وایت برد شیشه‌ای

امروزه استفاده از وایت برد شیشه‌ ای به جای تخته سیاه و وایت بردهای معمولی به دلایل مختلفی افزایش یافته است. گلس بردها مشکلات تخته‌ های قدیمی را ندارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت می‌ باشد و ظاهر زیباتری نیز دارند. فرایند تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای شامل مراحلی می‌ شود که به بررسی آن‌ها می‌ پردازیم.

  • مشخص کردن ابعاد شیشه
    اولین مرحله برش دادن شیشه‌ها در اندازه‌ها و ابعاد مختلف می‌ باشد زیرا در ادامه روند تولید دیگر امکان برش وجود ندارد. برای ساخت انواع گلس برد شیشه‌ها را در سایزهای مختلف برش داده که هر کدام از آن‌ها کاربرد‌های خاص خود را دارد. وایت برد با ابعاد مختلف می‌ تواند در جاهای مختلف مانند کلاس‌های آموزشی، دفاتر مهندسی، ادارات، منازل و … استفاده شود.
    در این مرحله بعد از برش با استفاده از سنگ الماس لبه‌ های تیز شیشه‌ها صاف می‌ شود تا خطر برندگی آن‌ها برطرف شود.
  • سکوریت کردن و مقاوم سازی شیشه
    در مرحله دوم نیاز می ‌باشد تا شیشه‌ها مقاوم سازی شده و استحکام و ماندگاری آن‌ها افزایش یابد. به روند مقاوم کردن شیشه در برابر ضربات، حرارت، برخورد اشیا و … سکوریت کردن گفته می‌ شود. طی این مرحله شیشه‌ها با ابعاد مختلف را درون کوره‌هایی با دمای 625 درجه قرار می‌ دهند. بعد از مدت مشخصی شیشه را از کوره درآورده و بلافاصله درون محفظه سرد و خنک کننده‌ ای قرار می‌ دهند. از این طریق سطح شیشه به سرعت سرد می‌ شود اما بخش داخلی آن همچنان گرم می‌ باشد و این تغییر ناگهانی دما باعث ایجاد واکنش شیمیایی بین مرکز شیشه و سطح خارجی شیشه می‌ شود.
    این تغییر ناگهانی دما باعث می‌ شود که انقباضی در سطح خارجی شیشه صورت بگیرد و به سمت داخل فشرده شود اما چون هسته داخلی شیشه گرم می‌ باشد مانع انقباض کامل می‌ گردد و همین تنش بین دو سطح داخلی و خارجی شیشه و فشارهای وارد آمده باعث افزایش تراکم و استحکام گلس برد می‌ شوند.
    یک شیشه سکوریت می‌ تواند 5 برابر بیشتر از یک شیشه معمولی در برابر ضربه و شکسته شدن مقاومت کند. فرایند سکوریت کردن منجر به نشکن شدن شیشه نمی‌ گردد و امکان شکستن آن وجود دارد. در صورت شکستن شیشه‌ ای که سکوریت شده است، به قطعات بسیار ریزی تبدیل می‌ شود که تیز و برنده نیستند و خطری ندارند.
    هنگام شکستن شیشه‌ های سکوریت هر چه ذرات شکسته شده ریزتر باشند نشان دهنده درجه بالای سکوریت است و این می‌ تواند معیاری برای استاندارد شیشه‌ های سکوریت باشد.
  • رنگ آمیزی
    مرحله سوم از فرایند تولید وایت برد شیشه‌ ای رنگ آمیزی آن و تبدیل شیشه ساده به یک شیشه رنگی با ظاهری زیبا و جذاب می‌ باشد. به دلیل جلوگیری از بازتاب و انعکاس نور در گلس برد از رنگ‌ های سرامیکی استفاده می‌ شود. در این مرحله قبل از شروع رنگ آمیزی ابتدا با دستگاهی مخصوص سطح شیشه را سندبلاست می‌ نمایند تا رنگ را به خوبی حفظ کند. سپس با استفاده از پیستوله‌ های فشار قوی رنگ را به صورت یکدست و با دقت زیاد بر روی سطح شیشه می‌ پاشند.
    پس از اتمام رنگ آمیزی شیشه را برای مدت زمان مشخصی مجدد درون کوره قرار می‌ دهند تا رنگ آن تثبیت گردد. مرحله رنگ آمیزی تخته وایت برد شیشه‌ ای از ظرافت بالایی باید برخوردار باشد زیرا کوچکترین بی‌دقتی باعث پخش نامتناسب رنگ روی گلس برد می‌ شود.
  • خاصیت مغناطیسی
    برای ایجاد قابلیت مغناطیسی در تخته وایت بردهای شیشه‌ ای یک صفحه یا ورق فلزی گالوانیزه را در زیر صفحه شیشه‌ ای قرار می‌ دهند. این صفحه فلزی بسیار نازک و شیشه سکوریت در قابی آلومینیومی قرار می‌ گیرند. بعضی از مدل‌ های گلس برد نیز بدون قاب هستند و صفحه فلزی و شیشه به یکدیگر متصل هستند.
    تخته وایت برد شیشه‌ ای مغناطیسی دارای خاصیت جذب آهنربا می‌ باشد و می توان تخته پاک کن، مگنت های مختلف حروفی و عددی و اوراق کاغذی را برای نمایش روی تخته نصب نمود.

تولید وایت برد شیشه‌ای

 

تخته وایت برد شیشه ای آیتک برد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۰۰ ، ۱۳:۲۶
توسعه فرا دانش آیتک